tirsdag 16. juni 2009

Over all forventning

Nå er det en knapp uke igjen til jeg drar. Må så smått begynne å pakke, skal i dag ta den siste vaksinen, samt gjennomføre noen legesjekker og liknende. Her for noen dager siden fant jeg ut at jeg trengte visum til Kenya; har vært mye som har skjedd i det siste! Heldigvis kan jeg få det på flyplassen i Mombasa, så da løste det seg slik.

Lørdag 30. mai, i pinsen, solgte jeg vafler med min søster i byen for andre gang. Dvs, hun solgte med meg! Vi fikk inn 1500-2000 kr. Summen jeg har klart å samle inn til barna der nede nå er virkelig over all forventning! Jeg hadde regnet med minst 5000, håpet på kanskje 10.000, men per dags dato er det kommet inn 17.600 kr!

Jeg har lært å si "SILI NYAMA" på swahili, som betyr "Jeg spiser ikke kjøtt". Kanskje jeg må finne ordet for vegetarianer også, hvis de fremdeles skulle være i tvil. Endelig kan jeg begynne å glede meg til å dra, for nå har jeg tid til å fokusere på at jeg skal reise! Myggnett og våtservietter er ordnet, mye småting å tenke på.

Dere kan fremdeles sette inn penger på kontonr.:
05206 14 9789

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar