lørdag 4. april 2009

Meg + Mombasa = sant?


Det er første helgen i påskeferien, og jeg har for første gang opprettet en blogg. Navnet er selvsagt ingen tilfeldighet - One world. Jeg vurderer nå sterkt å reise til Mombasa i Kenya denne sommeren, for å jobbe der som frivillig arbeider noen uker.

Lysten er utrolig sterkt, og jeg ønsker å gjøre noe fint for disse barna som lever så primitivt, og likevel blir beskrevet som verdens lykkeligste barn av dem som har volunteert der før meg.

Det er kun et par "komplikasjoner" som gjenstår før jeg tar det endelige valg. Det er edderkoppfobien jeg må jobbe med, og jeg må innstille meg på en ekstrem varme, primitive levekår og masse, masse insekter. Og dere som kjenner meg, vet jo hva det vil si....... Leste hos noen som hadde vært der at en blir vant til 1 kilos kakerlakker. Trenger jeg si mer..?

Jeg har mailet med Japeth som driver New Hope Children's Home and Community School som jeg planlegger å jobbe på. Han virker hyggelig, og jeg fikk bekreftelse på at det å være vegetarianer der var null problem. Jeg skulle slippe å tilberede mat med kjøtt - en lettelse for meg!

Da er det bare å sette i gang med forhåndsarbeidet; åjaåja, jeg elsker edderkopper! Så venter jeg på mail fra en familie i Mombasa, deretter blir det application og vaksiner. Blir spennende å se om jeg ender der nede, tatt mitt hysteri i betraktning.

I want to make a change!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar